Politică de retur

Regulament privind serviciul D*A*S® de retur gratuit

Renunțarea la cumpărare reprezintă un serviciu gratuit oferit clienților DIGITAL ARTS & SERVICES S.R.L., societate comercială cu răspundere limitată, organizată potrivit legii române, cu sediul în Municipiul Sibiu, str. Sibiel, nr. 15, bl. 28, sc. C, parter comercial, cod poștal 550150, județul Sibiu, înregistrată la Registrul Comerțului cu nr. J32/564/2013, având C.I.F. RO 31941932, denumită în continuare D*A*S®.

Prin acest serviciu, clienții D*A*S® pot returna gratuit în termen de 14 zile calendaristice produsele cumpărate din magazinele D*A*S® și de pe www.dassibiu.ro , conform termenilor și condițiilor de retur prevăzute în prezentul Regulament.

Acest serviciu nu afectează dreptul de retragere prevăzut de O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, pentru contractele încheiate la distanță sau contractele încheiate în afara spațiilor comerciale D*A*S®.

Clienții care renunță la cumpărare, solicitând returul unui produs, se vor supune regulilor prezentului Regulament, acceptându-l în integralitate.

Clienții DIGITAL ARTS & SERVICES S.R.L. sunt beneficiarii direcți ai acestui serviciu gratuit.

Aceștia pot fi persoane fizice  sau persoane juridice, care au achiziționat produse din rețeaua de magazine D*A*S® sau de pe www.dassibiu.ro, fiind titularii facturii sau ai bonului fiscal (persoane fizice) sau reprezentanții persoanei juridice titulare a facturii fiscale D*A*S®.

Cum puteți returna produsele achiziționate de la D*A*S®?

Produsele cumpărate din magazinele din rețeaua D*A*S® sau de pe site-ul www.dassibiu.ro pot fi returnate în termen de 14 zile calendaristice:

  • prin predare personală în orice magazin D*A*S® din țară;
  • prin expediere prin curier la sediul central D*A*S® din Sibiu, str. Sibiel, nr. 15, bl. 28, sc. C, parter comercial, cod poștal 550150, județul Sibiu.

În ambele cazuri, returnarea produselor se face după completarea și trimiterea către D*A*S® a Formularului pentru cerere de retur care poate fi descărcat aici, prin care Cumpărătorul își exprimă decizia neechivocă de retragere din contractul la distanță. Documentul de retur va fi semnat olograf, și va fi trimis către D*A*S® în formă scrisă, pe hârtie, prin e-mail sau prin fax. Cumpărătorul va primi prin e-mail o confirmare de recepționare de către D*A*S® a Formularului pentru cerere de retur.

Termenul de 14 zile calendaristice se calculează:

  • de la data cumpărării produsului, în cazul în care acesta a fost achiziționat în magazin;
  • de la data livrării produsului, în cazul în care produsul a fost achiziționat de pe www.dassibiu.ro; în cazul unei comenzi care conține mai multe produse care au fost livrate pe rând, termenul de 14 zile calendaristice se calculează de la data livrării ultimului produs din comandă.

Cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contractul de vânzare fără a fi nevoit să justifice decizia și fără a suporta alte costuri.

În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin.

Purtați răspunderea pentru orice eventuală diminuare a valorii produselor, dacă în urma verificării conformității, proprietăților și funcționalității produselor se dovedește că această devalorizare a fost cauzată de manipularea necorespunzătoare de către dumneavoastră.

Condițiile referitoare la produsul returnat

Se recomandă ca produsul returnat să fie în aceeași stare în care a fost cumpărat sau livrat:

  • Să aibă toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare și certificate de garanție;
  • Produsul trebuie să fie returnat în condiții de siguranță, pe cât posibil în ambalajul original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare și/sau transport. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producător pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent în mod obligatoriu, prezența lui fiind specifică producătorului. Prezența sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra că produsul este exact în forma și condițiile în care a fost eliberat de către producător. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renunțare la contract.

Produse care nu sunt acceptate la retur

  • Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au  fost desigilate de consumator, indiferent dacă acestea au fost sau nu utilizate după desigilare (ex.: rezerve de periuțe dinți, căști in-ear etc.);
  • înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate, care au fost desigilate după livrare;
  • produse care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri mecanice sau electrice, nesemnalate ca și defecte estetice în primele 48 de ore de la recepționarea produsului.
  • produse care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri mecanice sau electrice, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc..
  • software, licențe desigilate (sisteme de operare, aplicații, etc.), jocuri desigilate;
  • cartușe desigilate, tonere care sunt prezentate desigilate pentru retur;
  • imprimante/multifuncționale/aparate fax care au cartușele/tonerele desigilate;
  • produse aduse pe comenzi speciale ferme pentru a cărei furnizare a fost nevoie de plata în avans;
  • furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al Cumpărătorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul ca își va pierde dreptul la retragere;
  • folii de protecție pentru ecrane (telefoane, tablete, eBook readere, laptop etc.) care au fost deja utilizate;
  • produse de pe care au fost dezinstalate sistemele de operare sau alte programe software existente la cumpărare sau dacă produsele au licențe OEM activate;
  • acumulatorii, becurile obișnuite, becurile cu halogen, becurile LED (scoase din cutia originală);
  • în cazul pachetelor ce conțin console cu jocuri, se va accepta returul pachetului doar în situația în care jocurile sunt sigilate sau codul aferent jocului nu a fost activat. În cazul în care s-au desigilat jocurile sau codul activat, din valoarea pachetului se va scădea valoarea acestora;
  • dacă au fost achiziționate mai multe produse din același model, se acceptă retur doar dacă cel mult unul singur a fost desigilat sau dezambalat;
  • în cazul mai multor produse achiziționate printr-un credit, nu se va putea face returul unui singur produs, ci doar un retur integral, al tuturor produselor.
  • în cazul în care se returnează un produs dintr-un pachet promoțional se va returna diferența dintre prețul de bază și cel promoțional al produsului returnat.

Produse care sunt acceptate la retur în anumite condiții:

  • produsele care fac parte din categoria Comunicații – IT (calculatoare desktop, laptop-uri, monitoare, imprimante, multifuncționale, etc.),cu condiția ca accesul la acestea să nu fie limitat prin parole, coduri de acces sau mijloace biometrice de autentificare (scanare amprentă/iris, etc.); să nu aibă conturi active sau setări personalizate;  să nu conțină date cu caracter personal – clientul garantează că dispozitivul mobil a fost predat reprezentanților D*A*S® fără informații personale sau date cu caracter personal. D*A*S® nu este responsabilă pentru datele cu caracter personal stocate pe dispozitivul mobil predat, responsabilitatea ștergerii tuturor datelor cu caracter personal aparține în totalitate cumpărătorului, operația de ștergere trebuind să fie efectuată înainte de a returna  produsul;
  • produse configurate de D*A*S®, care prezintă defecte funcționale la nivelul configurării inițiale. În acest caz, produsele vor fi testate și diagnosticate, în vederea certificării stării lor generale și a faptului că au fost livrate cu defecte de configurare. Dacă însă se va determina că produsele au suferit intervenții neautorizate asupra configurării inițiale, acestea nu vor putea face obiectul unui retur. Dacă aceste produse au fost achiziționate într-unul din magazinele D*A*S®, inspecția tehnică și rezoluția privind eligibilitatea acestor produse pentru retur va fi realizată pe loc, de către un reprezentant specializat al D*A*S®. Dacă produsele au fost achiziționate de pe platforma https://www.dassibiu.ro/, vor trebui trimise spre inspectare prin curier, pe răspunderea și pe cheltuiala Cumpărătorului. Personalul specializat al D*A*S® va fi obligat să furnizeze Cumpărătorului un răspuns documentat, formulat în scris și trimis prin poștă/e-mail/fax, în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la data recepționării produselor. În cazul în care produsele vor fi eligibile pentru retur, acestea vor fi reținute la sediul magazinului D*A*S® care a efectuat inspecția tehnică și se va proceda la întocmirea documentelor de retur. Pe lângă valoarea determinată a returului, Cumpărătorului i se va înapoia și contravaloarea costurilor de expediere a produselor. Dacă, în schimb, produsele nu for fi eligibile pentru retur, acestea vor fi returnate Cumpărătorului însoțite de raportul de constatare tehnică. În această situație, expedierea produselor înapoi la Cumpărător va fi suportată tot de către acesta.
  • produse personalizate de D*A*S®, la care elementele de personalizare au fost realizate eronat, neconform cu dorințele Cumpărătorului sau care prezintă defecte de ordin fizic și/sau funcțional. Dacă însă se va determina că produsele au suferit intervenții neautorizate sau în afara specificațiilor comunicate asupra elementelor de personalizare, acestea nu vor putea face obiectul unui retur. Dacă aceste produse au fost achiziționate într-unul din magazinele D*A*S®, inspecția tehnică și rezoluția privind eligibilitatea acestor produse pentru retur va fi realizată și comunicată pe loc, de către un reprezentant specializat al D*A*S®. Dacă produsele au fost achiziționate de pe platforma https://www.dassibiu.ro/, acestea vor trebui trimise spre inspectare prin curier, pe răspunderea și pe cheltuiala Cumpărătorului. Personalul specializat al D*A*S® va fi obligat să furnizeze Cumpărătorului un răspuns documentat, formulat în scris și trimis prin poștă/e-mail/fax, în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la data recepționării produselor. În cazul în care produsele vor fi eligibile pentru retur, acestea vor fi reținute la sediul magazinului D*A*S® care a efectuat inspecția tehnică și se va proceda la întocmirea documentelor de retur. Pe lângă valoarea determinată a returului, Cumpărătorului i se va înapoia și contravaloarea costurilor de expediere a produselor. Dacă, în schimb, produsele nu for fi eligibile pentru retur, acestea vor fi returnate Cumpărătorului însoțite de raportul de constatare tehnică. În această situație, expedierea produselor înapoi la Cumpărător va fi suportată tot de către acesta.

3.   Exercitarea dreptului de retragere

Consumatorul informează D*A*S® cu privire la decizia de retragere din contract prin completarea Formularului pentru cerere de retur, disponibil pe site la secțiunea „Legal…” din meniul principal și care poate fi descărcat aici, sau poate returna personal produsul în oricare magazin D*A*S®.

Pentru produsele pentru care solicitarea de retur s-a făcut prin Formularul de Retur de pe site, în termen de maxim 24 ore de la transmiterea notificării, Cumpărătorul va primi pe e-mail un număr de înregistrare și detalii cu privire la solicitarea înaintată. Comunicarea cu clientul se va face în scris, pe adresa de e-mail cu care s-a efectuat comanda inițială. Suma aferentă returului se va returna prin transfer în cont bancar, atunci când clientul a plătit prin ordin de plată, sau în numerar, într-unul dintre magazinele D*A*S®, la alegerea clientului.

Pentru produsele returnate în magazin sunt necesari următorii pași:

Clientul predă produsul în magazin cu toate componentele, accesoriile, inclusiv manuale și certificate de garanție, obligatoriu însoțit de factură/bon fiscal și de dovada plății, în baza unui proces verbal de predare-primire.

D*A*S® va face o evaluare a stării produsului, inclusiv în ceea ce privește componentele și accesoriile acestuia. Evaluarea produsului predat în magazin se va face pe loc de către asistentul de vânzări.

D*A*S® va emite o factură de stornare cu valoarea rezultată în urma evaluării și va rambursa clientului suma respectivă de bani, inclusiv costurile inițiale ale livrării, dacă acestea au fost suportate de Cumpărător.

Suma aferentă returului, care figurează în factura fiscală de stornare, îi va fi rambursată Cumpărătorului prin aceeași metodă de plată. În cazul în care clientul a achitat numerar sau cu bonuri cadou, suma îi va fi rambursată în numerar atunci când returul se face în magazin, în limita plafonului maximal stabilit prin lege, respectiv, 10.000 lei în cazul persoanelor fizice sau 5.000 lei în cazul persoanelor juridice („Măsuri pentru întărirea disciplinei financiare privind operațiunile de încasări și plăți în numerar” din Legea nr.70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operațiunile de încasări și plăți în numerar și pentru modificarea și completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului Nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată).

În cazul în care plata comenzii s-a făcut cu un card bancar, rambursarea se va face prin aceeași metodă de plată, în cel mult 14 zile calendaristice din momentul în care D*A*S® este informată de decizia de retragere din contract a Cumpărătorului.

În situația returului în magazin, dacă Cumpărătorul optează pentru înlocuirea produsului returnat cu un alt produs disponibil la vânzare, acestuia i se va rambursa doar diferența dintre valoarea returului și prețul noului produs (sau, după caz, acesta va achita diferența de bani). În cazul unui retur în magazin cu o valoare ce depășește plafonul maximal pentru plățile în numerar, plata se va face tot prin transfer bancar.

În cât timp vă vom restitui suma aferentă returului?

În cazul returului efectuat în magazin, suma aferentă acestuia va fi restituita pe loc, în limita plafonului maximal al plăților în numerar și în limita numerarului disponibil în casierie în ziua returului. 

Termenul se poate prelungi în mod automat și fără acceptul prealabil al Cumpărătorului cu maxim 3 zile lucrătoare în cazul lipsei de lichidități. După acest termen, stabilirea unei noi date la care Cumpărătorul va intra în posesia banilor aferenți returului se va stabili de comun acord cu acesta, dar nu va depăși 30 zile calendaristice din momentul în care D*A*S® este informat de decizia de retragere din contract a Cumpărătorului.

În cazul returului efectuat la distanță, restituirile se vor efectua prin virament bancar, în cel mult 30 zile calendaristice din momentul în care D*A*S® este informat de decizia de retragere din contract a Cumpărătorului.

Rambursarea sumelor pentru returul online se va face în cel mult 30 zile calendaristice din momentul în care D*A*S® este informat de decizia de retragere din contract a Cumpărătorului.

Ziua în care Cumpărătorul își exercită dreptul de retragere din contract nu se va lua în seamă la calculul termenului, iar în cazul în care ultima zi a termenului este o zi nelucrătoare, D*A*S® va prelungi termenul în mod corespunzător.

Prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul efectuării returului

În cazul în care nu există neconformități iar produsele îndeplinesc toate condițiile de retur menționate mai sus, angajații D*A*S® vor proceda la întocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, în conformitate cu prevederile legale (factură de retur/avans, dispoziție de compensare, dispoziție de plată, chitanță). Datele necesare întocmirii documentelor mai sus menționate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, CNP, seria și nr. CI, cont bancar, după caz. Vom folosi datele cu caracter personal în scopul întocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozițiilor legale în vigoare. În cazul în care dumneavoastră nu doriți să furnizați aceste date, returnarea produselor nu este posibilă chiar dacă se încadrează în condițiile de retur mai sus prezentate, întrucât nu ne putem conforma legislației din domeniul fiscal.

Costuri și taxe speciale pentru renunțarea la cumpărare: toate costurile sunt suportate de către D*A*S®.

D*A*S® poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunța la cumpărare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restricțiilor privind vânzarea de produse sau servicii.

~**~